zondag 31 oktober 2010

A heti edzésterv sajna borult. Nem jött össze a 3 edzés. Csütörtökön csináltam egy nehéz gyakorlást, amit muszály volt pénteken kipihenni. Szombaton pedig influenya elleni oltás tett be. Reggel megkaptam az oltást, semmit nem éreztem. Próbáltam párszor kinyomni a bellt. Utána egész nap égetően fájt az egész vállam, hátam. Délután meló és estére KO lettem, de egy nagy alvás segített a dolgon.
Ma közepes edzés programot csináltam.
Bemelegítés:
                Ízületek bemozgatása
                Falguggolás 3 perc          kb 2 x 10 lehetett, nem számoltam
                Halo 3 perc                         2x 10-10
                Pump 3 perc

Gyakorlatok:
                TGU                                      4-4
                C&P létra                            5x 1,2
                Swing DH, SH, HP            6x10,5-5,2-2

Levezetés:
                Lengyelbox
                Izmok laza lenyújtása
                Egy kis escrima botlengetés

A TGU-nál  figyeltem, hogy a lapockák összeérjenek oldaltartásnál. Minden pont meglegyen a gyakorlat során. Amiben nem vagyok biztos, az a visszafelé menet. Térdelés után hátul lévő láb kifordul , csípő kitol oldalra és úgy kéztámasz, vagy először letámaszt és az oldalsó pozíció less meg a láb és a csípő kitolásáva. Az előbbit csináltam, az esett jobban kézre, bár nagyobb súly esetén  a második talán biztonságosabb megoldás. Majd erre rákérdezek.
C&P létra: gumikarika segít a feszítésben. Jobban megy ha összezárom a lábam, bár ilyenkor náha elfelejtem megfeszíteni a farizmokat. A létránál is van kérdőjeles dolog. Pavel a könyvben írja hogy a következő héten egy fokot emelni stb.  Tehát ha csinalok 5x 1,2,3 létrát a következő héten egyiket 1,2,3,4 emelni uténa megint stb. Persze ha megy.Utána pedig van a könyvben ez a ciklikusság is. A nehéz, közepes és könnyű váltakozása. Ez nálam 5x 1,2,3 a nehéz napokon, 5x 1,2 a közepes és 5x1 a könnyű napon. Ahogy a nagykönyvben meg van írva. DE ha egyszer nyomtam csak 5x 1,2,3-t, a rá következő héten emelni, az talán túl nagy lépés lenne. Hétről-hétre gyorsan emelkednének a fokok. Valójában még nem próbáltam. Szerintem menne a 4 fok is, csak nem vagyok biztos a tartalékokban.
Swing: szerintem nem megy jól. A helyzet az, hogy amikor a könyvből tanultam, inkább lábból hajlítottam. Sajna visszatér a dolog. Oda kell figyelnem, hogy toljam a csípőt hátra… Valahogy nem érzem annyira erőteljesnek és pattanónak. És még mindig lassú a tempó. Ha gyorsítok, akkor az a feszítés kárára megy.

3 opmerkingen:

  1. Szia Tibi!

    A létránál az egy fok emelése nem azt jelenti, hogy 5 X 1,2,3,4 -et kel csinálnod 5 x 1,2,3 után, hanem a következő fok az a 3 x 1,2,3,4. Utána 4 x, utána 5 x, és utána következik a 3 x 1,2,3,4,5 stb.

    Ciklikusságot úgy tudod bevinni az edzésbe, hogy 3 héten keresztül folyamatosan növeled a mennyiséget, és a 4. héten visszalépsz két fokkal és onnan folytatod a növelést.

    A swingnél így távolról azt tudom javasolni, hogy vágd magad tökön :o). Az vezérelje a mozgást, hogy menekülsz a hereütés élöl. Ez azt jelenti, hogy megvárod amíg szinte eléri az alkarod az érzékeny pontot és hátranyomod a feneked.

    Remélem tudtam segíteni.

    Üdv
    Tamás

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Szia Tamás!

    Köszi a tippet.
    A ciklikussággal kapcsolatban: Tehát ha jól értem megmarad a heti nehéz-közepes-könnyű váltakozás, de az ismétlés annyiban fog módosulni, hogy a nehéz edzésen első héten 3x1,2,3,4, a következp héten 4x 1,2,3,4 és a harmadik héten 5x1,2,3,4 lesz a program. A közepes és laza napokon ennek 80% illetve 50%-a. (Pld 3x 1,2,3 és 3x 1,2 lesz) Bocs, hogy ennyire értetlenkede, de ezek szerint nem jött át a magyarázat a könyvből. Vagy én kezdek már elfelejteni magyarul...
    Swing: Te perverz! Eszter mit szól a dologhoz? :o) Semmiképpen nem szeretném magam tökönvágni, pláne egy nagy vasgolyóval. Értem mire gondolsz. Tulajdonképpen a rossz beidegződés jött elő. A swingeket lábból csináltam, tehát inkább guggolás szerűen, mint csípőhajlításból. Javításkor elsőként hátrafele kellett tolni a csípőt... Ezért sem árt a rendszeres RKC-s felülvizsgálta. Gery fogja majd azt a kevés haját tépni! Azt a jegyzetemet, amit a magánlecke után írtam, gyakrabban elő kell venni.
    Remélem november végén személyesen is forunk majd tudni konzultálni!
    Köszi mégegyszer és üdv!
    Tibi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Szia Tibi!

    A ciklikusságot jól értetted.
    Nem a golyóval kell tökönvágnod magad, hanem az alkaroddal :o).

    Üdv
    Tamás

    BeantwoordenVerwijderen